محراب
روی ماه پروردگار
نماز-ستون دین

برخي از عناصر تشکيل دهنده مسجد مانند محراب،گنبد، منار و منبر از بعد نمادين شناخته شده­اي برخوردارند.به گونه اي که نشان مسلمانان محسوب مي شوند.

محراب به تعبير قلب مسجد و نقطه تمرکز آن است و همچون چراغي است که با نور خود جهت کعبه و سمت خدا را مي نماياند. همچنين نشانگر جهت قبله مي باشد .
فضاي محراب يادآور جايگاه پيامبر (ص) گويي که هميشه او در اين مکان حاضر است. از اين رو مزين ترين مکان مسجد که به حضور نا پيدا و عرفاني پيامبر اشاره دارد محراب است .از طرفي محراب مانند غار دنيا مظهر الوهيت خواه در جهان بيروني يا جهان دروني يا غار مقدس دل همه روايتهاي شرقي به اين نکته اشاره دارند.
و همين محراب شباهت به غار حرا و خلوت رسول اکرم (ص) با معبودش و خلوت هرانساني دارد. ومظهري از يک ورودي : دروازه اي به عالم بالا ودريچه اي به سوي خداوند .
     شکل قوسي محراب و قرارگرفتن چراغي در آن وآيه35 سوره نور (الله ،نور آسمانها و زمين است) که بيشتردر اين مکان نگاشته شده، اين محل را در درخشش پرتو الهي و دروازهاي به سوي بهشت تعبيه مي سازد .

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان روی ماه پروردگار و آدرس zekrekhoda.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 142
بازدید کل : 3751
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1