روی ماه پروردگار
نماز-ستون دین

 

امروزه پیشرفت در زمینه دانش پزشکی وعلوم طبیعی بسیاری از اثرات نماز بر سلامتی جسم را روشن ساخته است.

دستگاه موج‌نگار مغز چهار نوع منحنی از امواج مغزی را ارائه می‌دهند كه عبارتند از: آْلفا، بتا، دلتا و تتا.



ادامه مطلب ...

 

همانطور كه می دانیم بارهای زائدی كه در اثر تحريكات الكتريكی اعصاب به وجود می‌آيند هم برای ميدان بدن و هم بر امواج مغزی اثر سوء دارند و اين اثرات در نواحیی‌ كه اعصاب در آن تحرك بيشتری دارند، خطرات جدی‌تری ايجاد می‌كنند.


ادامه مطلب ...

 

همانگونه كه می‌دانيد، در بدن ما ميليون‌ها عصب وجود دارد كه كار انتقال پيام در بدن ما به وسيله تحريك الكتريكی اين عصب‌ها صورت می‌گيرد.


ادامه مطلب ...

 

اثرات نماز بر رفتار و زندگى يك نماز گزار واقعى به خوبى قابل مشاهده است.



ادامه مطلب ...

روح و حقيقت عبادت، ذكر و ارتباط عبد با معبود و رابطه خالق با مخلوق است و اين حقيقت در نيايش حاصل مي‌گردد و بلكه همه مخلوقات اعم از حيوان و نبات و‌‌جماد به زبان تكوين پيوسته‌ عرض حاجات نموده



ادامه مطلب ...

 

نیایش عبارت است از دعا و مناجات و ذکر و نماز و قرائت قرآن و تضرع و استغفار به درگاه با عظمت الهی ، چنان تاثیر عمیقی بر روح نیایشگر می گذارد
 

 



ادامه مطلب ...
درباره‌ی حضرت مسیح علی نبیّنا و آله و علیه السلام آیاتی درسوره مریم، نشانگر انجام این عبادت الهی، توسّط آنحضرت است. خود حضرت عیسی(علیه السلام) فرمودند: «و اوصانی بالصلوة و الزکاة» ( کازرونی ، 1372)  یعنی خالق متعال مرا به نماز سفارش کرده که نه تنها نماز بخوانم بلکه نماز را در جامعه گسترش دهم.


ادامه مطلب ...
نماز در دین زرتشت به اینصورت است که آتشی افروخته می‌شود و در حالی که دست‌ها به سوی آسمان بلند است و سر نیز به احترام تعظیم الهی خم شده، برگرد اهورا مزدا می­چرخند و سرودها و شعرهایی نیز با آوازی رسا و زیبا خوانده می‌شود.


ادامه مطلب ...

 

چگونگی و مقدار نماز در شریعت اسلام با شریعت های پیشین متفاوت است. اما در بیشتر آن آیین ها ، سجده، جزئی از این عبادت به شمار می آید. علاوه بر واجب بودن عبادت نماز در ادیان الهی ، بت پرستان نیز در برابر بت هایشان ، وردهایی می خواندند.


ادامه مطلب ...
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان روی ماه پروردگار و آدرس zekrekhoda.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 143
بازدید کل : 3752
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

Alternative content