آثار روحی و نماز
روی ماه پروردگار
نماز-ستون دین

نتيجه پژوهشهايي كه درمورد اثر مذهب بر سلامت روان انجام شده است،حاكي از وجود اثر مثبت مذهب بر سازگاري، ارتقاى سلامت رواني، كاهش علائم بيمار ي و كاهش ناراحتي و آشفتگي میباشد و از وجود يك رابطه مثبت بين مذهب و سلامت رواني حمايت می كند.

اضطراب فکری و تنش های روانی از بیماری های مهلکی هستند که بشریت قرن حاضر را تهدید میکند. روانکاوان و دانشمندان می کوشند تا راههای کاهش بار فکری انسانها را پیش بینی کنند و برای مقطعی به فکر و روان او استراحت دهند و او را از دگرگونی های روحی نجات بخشند. دانش پزشکی در قرن حاضر به وضوح میداند اشخاص شاداب و با روحیه، بسیار کمتر از اشخاص عبوس و بدخلق دچار بیماری های جسمی و روانی می شوند. به این ترتیب هر عاملی که شادابی و نشاط را به انسان هدیه نماید در واقع به سلامتی جسم و روان او کمک نموده است. نکته بسیار مهم اینکه، مرکز شادی و افسردگی انسانها در سلسله اعصاب مرکزی آنها می باشد.
در برنامه شبانه روزی هر انسانی اگر بخواهد با روانی شاداب و روحیه ای بالا و خوب با مشکلات زندگی مواجه شود و با امید و اطمینان آن را ادامه دهد، باید به نماز و دعا پناه ببرد و از آثار روانی و معنوی آن برخوردار باشد و از اینرو پیروان تمام ادیان الهی تا زمانی که زنده اند باید نماز را برپا دارند و آن را ادامه دهند، زیرا نماز در سعادت و سلامت روان آنها نقش عمده ای ایفا می کند (پروا، 1380، 78). ایمان به خدا و راز و نیاز با او به انسان امید و توان می دهد، احساس می کند به پناهگاه مطمئن و با قدرتی متکی است و بدین دلیل احساس نشاط و توانمندی می کند و اگر این ارتباط با آن منبع عظمت و رحمت قطع باشد، احساس نگرانی و دلتنگی در او ایجاد می شود و به بیماری های روانی گرفتار می آید.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان روی ماه پروردگار و آدرس zekrekhoda.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 765
بازدید کل : 4519
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1